مجله جنسی زوج باز

تمریناتی که خانم‌های باردار را از شر درد دست‌ها خلاص می‌کند/ قسمت دوم

زوج باز: بسیاری از خانم‌‌های بارداری که مچ دست‌شان درد می‌کند نمی‌دانند که منشا این درد کجاست و چگونه می‌توانند آن را کاهش دهند یا درمان کنند. در گزارش قبلی 3 تمرین برای کاهش درد دست به شما پیشنهاد شد. به همین دلیل برای ادامه تمرینات به گفتگو با سکینه بهبودی،‌کارشناس مامایی و مربی کلاس‌های تمرینات بارداری پرداختیم. قسمت دوم این گزارش و بقیه تمرینات را در زیر می‌خوانید.
ادامه تمرینات کاهش درد دست
4-
در این تمرین خانم‌ها باید دست‌های‌شان را به طرفین باز کنند و کشیده نگه دارند. سپس با دم و بازدم دیوار فرضی را هل بدهند به این صورت که دم می‌گیرند و همراه با بازدم و با دست راست دیوار را هل می‌دهند، سپس دوباره دم می‌گیرند و همراه با بازدم  و این‌بار با دست چپ دیوار را هل می‌دهند.

 

۵- خانم‌ها در این حالت می‌ایستند و دست‌های‌شان در هنگام دَم به طرفین آویزان هستند اما در بازدم از بدن دور می‌شوند که تقریبا شبیه بال زدن پرنده است. دست‌ها ابتدا در دو طرف بدن رها و آویزان است و به سمت پایین قرار دارد.  سپس خانم‌ها باید آن‌ها را تا موازات سر‌شانه‌ها بالا بیاورند.

 

بهبودی درباره استفاده از وزنه در این تمرینات می‌گوید: خانم‌ها می‌توانند همه این حرکات را با وزنه‌های نیم‌کیلویی هم انجام دهند و مشکلی برای‌شان پیش نمی‌آید چون وزنه در تقویت مچ دست موثر است. خانم‌های باردار می‌توانند با دو وزنه نیم‌کیلویی مخصوص تمرین کنند اما مجاز نیستند بیشتر از نیم کیلو وزنه بردارند. بنابر‌این اگر آنها حس می‌کنند که بیشتر می‌توانند عضلات خود را تقویت کنند، باید تعداد حرکات‌شان را زیاد کنند و در واقع به جای 12 بار می‌توانند در در دو یا سه مرتبه این حرکات را 12 بار انجام دهند اما همچنان باید از وزنه نیم‌کیلویی استفاده کنند.
اگر خانم‌ها این تمرین‌های ساده را انجام دهند و ترجیحا دم و بازدم‌های شکمی را رعایت کنند، درد دست‌شان بسیار کاهش می‌یابد. بر همین اساس بهبودی درباره استفاده از غذا‌هایی که در کاهش این درد موثر هستند می‌گوید: برای جلوگیری از سندروم کاننال کارپ، خانم‌ها باید غذا‌هایی را که سرشار از کلسیم است،‌بیشتر مصرف کنند و چون درد دست در اثر ورم (اِدِم) اتفاق می‌افتد، باید سعی کنند غذا‌های شور نخورند. البته توصیه نمی‌کنیم که خانم‌ها مصرف نمک را در بارداری قطع کنند اما آنها باید برای پیشگیری از مشکلات مچ دست، دور غذا‌های فست‌فود را که میزان نیترات و سدیم بالایی دارند، خط بکشند.
بستن مچ‌بند طبی بعد از ابتلا به این سندروم، برای خانم‌ها مفید است چون به آب میان‌بافتی که باعث ورم در مچ‌آنها شده، ف باار وارد می‌کند و باعث برگشت آن مایع به بالا و به سمت بازو و آرنج می‌شود که درد را در خانم‌ها کاهش می‌دهد.

بدون نظر